Badrum: inspiration och bilder (över 50 badrumsbilder)

Många som går i tankar på att fräscha upp eller helt renovera sitt badrum fastnar länge på steg ett – inspirationen och idéerna. Jag påpekar alltid hur viktigt det är att börja en renovering redan i huvudet, försöka samla inspiration och kunskap och skaffa en idé om hur man vill ha det. Här har jag därför samlat lite inspirerande badrumstips som kan hjälpa badrumsnybörjaren på vägen till ett fräscht och eget nyrenoverat badrum.

Först har jag samlat ett bildgalleri med bilder på badrum från Jordens alla hörn för att sätta igång era badrumstankar och kittla er lite. Många av dessa ligger i den lite högre prisklassen men jag tror att man kan inspireras ändå, antingen av känslan de förmedlar eller genom detaljer och lösningar som går att spinna vidare på:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jag rekommenderar också mitt galleri, som vana besökare på Badrumsbloggen sett tidigare, med inspiration till kakel med fokus på lite mer ”annorlunda” sorters kakel (klicka på länken för att komma till kakelbilderna).

För dig som vill fortsätta grotta ner dig bland inspirerande badrumsdetaljer som kanske mest är till för att egga fantasin så rekommenderar jag Annorlunda duschdraperier och Konst som kakel.

Till sist två tips som alltid brukar efterfrågas av den som ska renovera badrummet:
1. Min guide till pris för badrumsrenovering.
2. Badrumsproffs – tjänsten som låter dig ta in gratis offerter från certifierade hantverkare i ditt område.

Kommentera gärna det här inlägget med vad ni tycker om mina ”inspirerande bilder”! Och ännu hellre – tipsa om fler inspirationskällor – var kan man hitta bra badrumsinspiration?

Om Badrumsbloggen

Bloggar om badrum, av intresse och inför en eventuell badrumsrenovering. Ett sätt att inspirera mig själv och få ordning på tankarna.
Det här inlägget postades i Badkar, Dusch, Inredning, Renovering, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Badrum: inspiration och bilder (över 50 badrumsbilder)

  1. Ping: Kakel till badrummet – konst som inspiration | Badrumsbloggen

  2. Ping: Inspiration: bilder på duschdraperier | Badrumsbloggen

  3. Ping: Badrumsrenoveringen räcker länge | Badrumsbloggen

  4. Ping: Renoverat badrum 7 m2 | Badrumsbloggen

  5. Ping: Sjörövare – perfekt tema för badrummet? | Badrumsbloggen

  6. Ping: Göra nytt badrum – 7 steg till badrumsdrömmen | Badrumsbloggen

  7. Ping: Renoveringar och husförbättringar – rätt i dålig ekonomi? | Badrumsbloggen

Kommentera

